W roli Doradcy ds. leasingów będziesz nawiązywał i rozwijał nowe kontakty, jak również wspierał w tworzeniu strategii sprzedaży. Skupiamy się na leasingach powiązanych z dofinansowaniami. Mamy na ich temat wiedzę większą od klientów, co stawia nas w roli edukującego eksperta, którą należy wypełniać w komunikacji z kontaktami. Będziesz również wspierał back office w finalizowaniu umów oraz reprezentował firmę na wydarzeniach.
Do twoich zadań będzie należeć:
- Pozyskiwanie leadów.
Mamy łatwy dostęp do list potencjalnych klientów. - Pozyskiwanie klienta (prezentacje, rozmowy, wstępna analiza potrzeb, przekazanie wartości niesionych klientowi, określenie kwoty i przedmiotu leasingu).
Niesiemy dużą, dodatkową wartość każdemu klientowi, który ma dofinansowanie obejmujące zakup sprzętu. Od naszych umiejętności zależy, jak szybko zbudujemy u klienta zrozumienie tej wartości. - Nawiązywanie, budowanie oraz dbanie o relacje z klientami (w tym tworzenie ofert i negocjowanie warunków umów o współpracy).
Jako standardowe działania na linii klient-leasingodawca. - Negocjowanie i finalizowanie umowy z klientem i dostawcami przy wsparciu back office.
Każda umowa leasingu ma przynajmniej trzy strony: korzystającego (klienta), leasingodawcę i dostawcę. Dodatkowo umowy muszą być tak stworzone, by brać pod uwagę wymagania czwartej strony tego równania – organizacji pośredniczących w przyznawaniu dofinansowań. - Współpraca z wewnętrznymi ekspertami od dofinansowań.
Skupiamy się na leasingach powiązanych z dofinansowaniami i mamy bogatą na ich temat wiedzę, często dużo większą niż nasi klienci. Elementem naszej propozycji wartości jest ta wiedza, dlatego często i chętnie z niej korzystamy.
Dodatkowe czynności, które mogą wystąpić:
- Poszukiwanie pośredników spośród:
– firm działających w branży pozyskiwania dofinansowań,
– dostawców sprzętów często używanych w pracach badawczych,
– inkubatorów start-upów i firm inwestycyjnych.
Powyższe grupy mogą być źródłem klientów, przedstawicielom tych grup niesiemy dodatkowe wartości wzmacniające ich ofertę. - Reprezentowanie firmy na wydarzeniach wspierających pozyskiwanie kontaktów i podnoszących zaufanie do firmy.
Nasi klienci i potencjalni pośrednicy należą do grup, które często organizują i biorą udział w wydarzeniach, na których możemy przedstawiać naszą ofertę i budować zaufanie do firmy. - Pomoc w tworzeniu strategii sprzedaży oraz jej realizacja.
- Rozwijanie biznesu dla nowych instrumentów finansowych, wprowadzanych do oferty firmy.
Jesteśmy rozwijającą się firmą, dopasowującą zarówno swój produkt jak i model sprzedaży zgodnie z budowaną wiedzą na temat rynku.
Z naszej strony zapewniamy:
- Zatrudnienie na pełny etat, praca na wyłączność.
Wierzymy w skupienie i o nie prosimy naszych współpracowników. - Umowę B2B lub o pracę. Wynagrodzenie składające się z podstawy i prowizji.
Poruszamy się w produktach finansowych; zrozumienie wartości płynących z różnych form wynagrodzenia jest naturalną pochodną naszych działań. Jesteśmy otwarci na różne formy budowania bezpieczeństwa zatrudnienia. - Możliwość pracy hybrydowej (biuro co najmniej 1 dzień w tygodniu) z elastycznymi godzinami pracy.
Z uwagi na zespołowy charakter naszej pracy nie ma możliwości pracy w 100% zdalnej. Jesteśmy jednak otwarci na pracę hybrydową, w szczególności gdy ustalimy rejonizację działań. - Pierwsze dwa tygodnie wdrożenia wymagają obecności w siedzibie we Wrocławiu w pełnym wymiarze.
Zależy nam na dobrym poznaniu naszego produktu przez współpracownika. - Realny wpływ na doskonalenie i rozwój organizacji.
Mamy niezwykle ciekawy produkt, stworzony tak, by niósł dodatkową wartość klientom. Obsługujemy nową niszę biznesową i dopasowujemy się do niej. - Laptop do pracy w dowolnym miejscu i stanowiska komputerowe w biurze.
- Telefon komórkowy.
- Samochód – współdzielony lub na wyłączność – zależnie od potrzeb.
- Atrakcyjne biuro w stylu loftowym położone w Bierutowska Park, dostępne w dowolnych godzinach, z dobrze zaopatrzoną kuchnią i pyszną kawą.
- Wydarzenia integracyjne i sportowe.
- Opiekę medyczną LUXMED.
Staramy się, jak możemy, nie ograniczać efektywności pracy.
Będziesz potrzebować:
- Minimum rocznego doświadczenia w sprzedaży bezpośredniej B2B (preferowana branża leasingowa/finansowa), m.in. w pracy jako pośrednik leasingowy, kredytowy, pracownik dealera samochodowego, firmy ubezpieczeniowej itp.
Sposób, w jaki pozyskujemy klientów, jest podobny jak dla innych produktów finansowych. - Doświadczenia w pracy z MŚP, start-upami, jednostkami naukowymi, korporacjami.
W tej kolejności ta lista reprezentuje naszych klientów. - Rozumienia i umiejętności praktycznego stosowania takich terminów jak procent składany, IRR, ROI, leasing operacyjny, finansowy.
Praktyczne rozumienie tak podstawowych pojęć bardzo ułatwi zapoznawanie się z produktem. - Znajomości Excela na poziomie początkującym (bez VBA, SQL, ale podstawowe makra, formuły matematyczne, finansowe i wyszukiwania).
Zależy nam, by nasi współpracownicy rozumieli produkt, który sprzedają, a Excel jest bardzo w tym pomocny. Kryteria tu przedstawione wymagają około kilkudziesięciu godzin doświadczenia w Excelu w połączeniu z umiejętnościami analitycznymi. - Dobrej znajomości języka angielskiego.
Niekiedy wymagana przy rozmowach z naszymi klientami, częściej z dostawcami. - Świetnej komunikacji, praktycznej znajomości technik sprzedaży i negocjacji cen.
Jako oczywisty element umiejętności handlowych. - Prawa jazdy kat. B.
Z uwagi na relacyjność naszych interakcji z klientami często potrzebny jest kontakt osobisty.
Doskonale, jeśli posiadasz dodatkowo:
- Doświadczenie w obszarze projektów dofinansowanych ze środków UE.
Znacząco ułatwi zrozumienie naszego produktu i będzie argumentem w budowaniu zaufania w relacji z klientem.